REGULAMIN OBIEKTU
Witamy Państwa w Hotelu Kopernik.
Życzymy udanego wypoczynku w naszych gościnnych progach.
Prosimy o zapoznanie się z poniższym regulaminem, którego przestrzeganie zapewni bezpieczny i komfortowy pobyt.
Regulamin obowiązuje na terenie całego hotelu i dotyczy wszystkich osób na nim przebywających.
Wynajmujący pokoje zwany jest w dalszej części regulaminu „Hotelem”, natomiast najemca pokoju „Gościem”.
Regulamin Hotelu określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Hotelu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji i zapłaty zadatku bądź całej należności za pobyt lub poprzez podpisanie karty meldunkowej.
Dokonując w/w czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się i w pełni akceptuje warunki regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
§ 1
DOBA HOTELOWA
1. Pokój i domek w Hotelu wynajmowane są na doby hotelowe.
2. Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 16:00 do godz.20:00 w dniu przyjazdu (późniejszy meldunek należy zgłosić wcześniej do Recepcji), kończy o godzinie 11:00 dnia następnego.
3. Istnieje możliwość przedłużenia doby hotelowej w ramach dostępności i istniejących możliwości po uzgodnieniu warunków w recepcji Hotelu.
4. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu, jeżeli Gość nie dokonał pełnej płatności za dotychczasowy pobyt lub wskutek nieprzestrzegania regulaminu.
5. Niewymeldowanie się z pokoju do godziny 11:00 może spowodować naliczenie dodatkowej opłaty za kolejną dobę, według cennika. W przypadku braku możliwości przedłużenia rezerwacji na kolejną dobę recepcja ma prawo, nawet pod nieobecność Gościa, zabezpieczyć rzeczy osobiste w oddzielnym pomieszczeniu i zwolnić pokój.
6. W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie trwania doby hotelowej nie ma możliwości zwrotu kosztów za daną dobę hotelową. regulamin hotelu
§ 2
REZERWACJA, MELDUNEK I PŁATNOŚCI
1. Rezerwacji można dokonać telefonicznie dzwoniąc do recepcji hotelowej, osobiście w Hotelu lub internetowo przez stronę Hotelu lub portale współpracujące z Hotelem.
2. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z rezerwacji dokonanych inaczej niż bezpośrednio w recepcji Hotelu (telefonicznie i osobiście) lub przez stronę internetową Hotelu.
3. Podstawą do zameldowania Gościa jest prawidłowo wypełniona i podpisana Karta Rejestracyjna. Gość osobiście składa podpis, potwierdzający fakt zawarcia umowy oraz zapoznanie się z treścią regulaminu i jego akceptacją.
4. W związku z koniecznością potwierdzenia tożsamości Gościa w celu zawarcia umowy cywilnoprawnej o świadczenie usług hotelowych, Gość zobowiązany jest do okazania dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym jego tożsamość (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy).
5. W przypadku odmowy okazania dokumentu w sposób uniemożliwiający zameldowanie, obsługa recepcji ma prawo odmówić wydania klucza do pokoju i zawarcia umowy o świadczenie usług hotelowych.
6. Gość wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Hotel do celów meldunkowych i innych potrzeb niezbędnych do realizacji pobytu Gościa w Hotelu.
Gość może wyrazić zgodę na wykorzystanie swoich danych do celów marketingowych. Gość ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania i usunięcia.
7. Goście Hotelu wypełniający kartę rejestracyjną odpowiedzialni są za osoby towarzyszące i ich działania na terenie ośrodka.
8. Rozliczenie pobytu następuje z góry, podczas zameldowania Gościa lub poprzez otwarte obciążenie karty płatniczej.
9. Gość ma obowiązek powiadomić o chęci otrzymania faktury podczas zameldowania poprzez zaznaczenie takiej opcji w Karcie Rejestracyjnej. Brak takiej informacji skutkuje otrzymaniem jedynie paragonu (podstawa prawna: ustawa z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw).
10. Osoby niezameldowane w Hotelu mogą przebywać gościnnie w pokoju hotelowym w godzinach 7:00 – 22:00, po uprzednim zgłoszeniu tego faktu w recepcji. Po godzinie 22:00 przebywanie osób niezameldowanych jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez najmującego pokój na odpłatne dokwaterowanie tych osób według obowiązującego cennika.
11. Gość Hotelu nie może przekazywać pokoju innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę za pobyt.
12. Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin Hotelu, wyrządził szkodę w mieniu hotelowym lub innych osób przebywających w na terenie, bądź wyrządził szkodę na innej osobie, zakłócił spokojny pobyt Gości i funkcjonowanie obiektu, zagraża bezpieczeństwu, zdrowiu, życiu innych osób przebywających w Hotelu.
13. Zgubienie klucza do pokoju wiąże się z doliczeniem do rachunku Gościa opłaty 50 zł.
14. Gość ponosi pełną odpowiedzialność finansową za wszystkie zamówienia złożone podczas pobytu.
15. Dodatkowe należności wynikające z pobytu, Gość reguluje najpóźniej w dniu wyjazdu.
§ 3
REGULAMIN HOTELU
1. Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem.
2. Hotel ma obowiązek zapewnić Gościom:
a. profesjonalną obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w Hotelu,
b. bezpieczeństwo pobytu, w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o Gościu, chyba że upoważnione do tego organy państwowe poproszą o udostępnienie danych osób przebywających
w Hotelu.
c. sprawny pod względem technicznym pokój a w przypadku wystąpienia usterek wykonywanie niezbędnych naprawy podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi takie życzenie. W przypadku usterek, które nie będą mogły być usunięte, Hotel dołoży starań, aby – w miarę posiadanych możliwości — zamienić pokój lub w inny sposób złagodzić niedogodności.
3. Na życzenie Gościa Hotel świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
a. udzielanie informacji związanych z pobytem.
b. przechowywanie bagażu, rzeczy osobistych Gości podczas ich pobytu. Hotel może odmówić przyjęcia bagażu w terminach innych niż daty pobytu Gościa oraz rzeczy nie mających cech bagażu osobistego.
c. Hotelu nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie, zniszczenie lub utratę rzeczy o znacznej wartości, jeśli przechowywane są w pokoju.
4. Goście mogą korzystać nieodpłatnie: z niestrzeżonego parkingu, dostępu do sieci Wi-Fi, zewnętrznego sezonowego basenu i atrakcji na terenie obiektu.
5. W Hotelu obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych oraz e-papierosów, w tym w pokojach hotelowych i innych pomieszczeniach ogólnodostępnych. Jeśli obsługa Hotelu stwierdzi, że Gość złamał zakaz palenia wyrobów tytoniowych w pokoju hotelowym, Hotel może naliczyć karę pieniężną za każdorazowe złamanie regulaminu.
§ 4
KARY FINANSOWE
1. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu, powstałe z jego winy lub odwiedzających go osób.
2. Wartość roszczenia z tytułu odpowiedzialności Gościa będzie oszacowana na podstawie wartości cen bieżących przedmiotów lub wyposażenia tożsamego lub podobnego do mienia zniszczonego.
3. Gość przyjmuje do wiadomości informację o następujących karach umownych obowiązujących w Hotelu, którymi może być obciążony po stwierdzeniu jednego z poniżej wymienionych zdarzeń:
a. palenie tytoniu lub innych używek, korzystanie z e-papierosa w miejscach niedozwolonych: 500 złotych;
b. bezpodstawne uruchomienie alarmu p.poż.: 1000 złotych;
c. sprzątnięcie zabrudzeń fizjologicznych (np. wymiociny, odchody): 500 złotych.
§ 5
USŁUGI HOTELOWE
1. Na terenie Hotelu dzieci w wieku poniżej 10 lat powinny znajdować się pod stałym nadzorem opiekunów prawnych, którzy ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci.
2. Każdorazowo opuszczając pokój, Gość powinien się upewnić, że drzwi, okna i krany są zamknięte.
3. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest
w pokojach hotelowych używanie otwartego ognia np. świeczek oraz urządzeń grzejnych niestanowiących wyposażenia pokoju.
4. Wcześniejszy wyjazd Gościa z przyczyn niezależnych od Hotelu nie uprawnia Gościa do otrzymania zwrotu kwoty za niewykorzystane świadczenia.
5. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług w momencie naruszenia regulaminu przez Gościa bez prawa do zwrotu kosztów wynikających ze skrócenia pobytu.
6. Hotel zastrzega sobie prawo wystąpienia do Gościa o finansowe odszkodowanie za wyrządzone szkody stwierdzone po jego wyjeździe.
7.. Hotel świadczy odpłatnie usługi:
a. wypożyczenie rowerów
b. pobyt zwierzęcia 50zł/doba
§ 6
ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI
1. Hotel ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, w tym Kodeksu cywilnego.
2. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za szkody i działania wywołane przez innych gości i osoby trzecie przebywające na terenie hotelu.
3. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu, lub innego pojazdu należącego do Gościa pozostawionego na terenie Hotelu oraz znajdujących się w nim rzeczy, bez względu na to, gdzie został pozostawiony. Parking na terenie Hotelu jest niestrzeżony i nie dozorowany.
4. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu hotelowego przedmiotów o dużej wartości lub znacznych kwot pieniężnych.
§ 7
ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
Przedmioty pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju hotelowym będą przechowane przez okres 1 miesiąca od daty wyjazdu (wyłączając artykuły spożywcze i środki higieny osobistej), a po upływie tego okresu przejdą na własność Hotelu albo zostaną zniszczone.
Przedmioty pozostawione mogą zostać odesłane na adres wskazany przez Gościa (na jego koszt) w przypadku pisemnej dyspozycji.
Hotel nie ponosi odpowiedzialności finansowej za rzeczy pozostawione lub zgubione na terenie obiektu.
§ 8
CISZA NOCNA
1. W Hotelu obowiązuje cisza nocna w godzinach 22.00 – 7.00.
2. Nieprzestrzeganie ciszy nocnej może skutkować karą pieniężną w wysokości ceny pokoju według cennika Hotelu, za każdy pokój zgłaszający skargę.
3. Nie przestrzeganie ciszy nocnej pomimo interwencji personelu Hotelu może skutkować zakończeniem świadczenia usługi.
4. Dopuszczalne są odstępstwa od zachowania ciszy nocnej w przypadku organizowania przez Hotel imprez okolicznościowych m.in. wesela, bankiety, imprezy plenerowe.
W takim przypadku Hotel każdorazowo będzie informować Gości
o możliwości wystąpienia zakłóceń ciszy nocnej.
§ 9
ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOTELU
1. Hotel akceptuje obecność zwierząt Gości za dodatkową opłatą, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
2. Przy zameldowaniu Gość zobowiązany jest do wypełnienia karty rejestracyjnej pupila.
3. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwierząt, których rasy są powszechnie uznawane za groźne lub agresywne.
4. Zwierzęta mogą przebywać na terenie obiektu w miejscach wyznaczonych: pokoju hotelowym i korytarzach do niego prowadzących, holu przy recepcji. Poza pokojem hotelowym psy przebywać mogą tylko pod opieką Gościa i na smyczy.
5. Obowiązuje zakaz wprowadzania zwierząt do restauracji (nie dotyczy psów asystujących).
6. Gość ma obowiązek usunąć wszelkie nieczystości pozostawione przez jego zwierzę na terenie hotelu i wokół hotelu.
7. Gość, pod którego opieką jest przebywające w Hotelu zwierzę ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia mienia hotelowego
i prywatnego innych Gości, jak również za szkody na osobach przebywających
w Hotelu wynikłe z winy ich zwierzęcia.
8. Niedopuszczalne jest pozostawianie psa samego w pokoju hotelowym.
§ 10
ZAGROŻENIE ZDROWIA LUB ŻYCIA
1. W wypadku pożaru, awarii lub innego nieprzewidzianego zdarzenia, które może stanowić zagrożenie dla przebywających na terenie Hotelu osób, Goście podporządkowują się poleceniom personelu Hotelowego
z zakresie ewakuacji, działań ratowniczych itp.
2. Gość Hotelu zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania personelu Hotelu w przypadku zaobserwowania awarii, pożaru, kradzieży lub innej sytuacji nadzwyczajnej.
§ 11
SKARGI I UWAGI
1. W przypadku jakichkolwiek uwag związanych z realizacją usług hotelowych Gość ma prawo do zgłoszenia uwagi lub skargi w recepcji Hotelu lub u Zastępcy Managera Hotelu hotel.kopernik.wp@gmail.com
2. Gość przyjmuje do wiadomości, że tylko odnotowane skargi mogą być podstawą do ewentualnych roszczeń w stosunku do Hotelu z tytułu nienależycie wykonanej usługi hotelowej.
3. Pod koniec pobytu Gość może przekazać Recepcji wypełnioną ankietę z uwagami w odniesieniu do pobytu na terenie Hotelu.